وبلاگ لژیون مسافر نادر اسدی،
پیشگیری، مهارودرمان اعتیاد به روش درمانی کنگره 60 (تدریجی) dst رایگان
درباره وبلاگ


جمعیت احیای انسانی (كنگره 60)، از سازمان‌های مردم نهاد و فعال در حوزه اعتیاد و مواد مخدر می‌باشد كه در سال 1378 بر اساس اصل پذیرفته شده كمك یك فرد رها شده از دام اعتیاد، به فرد در حال مصرف مواد مخدر یا معتاد و با رویکرد «بیایید این آتش ویرانگر را مهار کنیم»، توسط مهندس حسین دژاکام، پایه گذاری و تأسیس شده است. این سازمان مردمی از بالاترین مرجع سازمان‌های مردم نهاد، یعنی وزارت کشور، درزمینهٔ كاهش آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر و اعتیاد در سطح ملی، دارای پروانه تأسیس و فعالیت می‌باشد.

مدیر وبلاگ : مهدی قلم فرسا
 
وادی پنجم
در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست ،توام بارفتن ورسیدن آنرا کامل می نماید

Image result for ‫حرکت‬‎

با گذر از از چهار وادی قبل که ما را از کوچه های تاریک ذهن عبور داد و شهر وجودیمان که متلاطم از گم کرده های ناپیدا پُر  شده بود ،روزنۀ نور خود را از دریچه تنگ و باریک افکار پوسیده گذر داده و ما را قادر میسازد با نور هر کدام از وادی ها چراغی بسازیم و به سرزمینی برسیم که میعادگاه صالحان عالم است .

وادی پنجم ،مقدمه عمل است و اعمال ما خود،مقدمه حصول ساختارهای جدید است . البته دخالت تام و تمام در بوجود آمدن ساختارهای جدید منوط به بیرون راندن صفات رذیله و جایگزین آن با صفات حسنه است و به عبارتی دیگر بایستی پاک سازی و خود سازی صورت پذیرد که انجامش مراحل و پله هایی است که با در نظر گرفتن صرف وقت ما را به اهدافمان نزدیک می کند.


پله اوّل: برگشت از ضد ارزشهاست ،هر گاه بدانیم تمام عالم مُلک مقدمه ای است برای عالم ملکوت ،یعنی برای عالم ملکوت باید از اینجا توشه بگیریم آنگاه اعمالی انجام میدهیم که از زحمات خود به عالم ملکوت راه پیدا کنیم . این اعمال چیزی نیست جز دوری جُستن از ضد ارزشها . انسان میتواند در عالم خاکی اعمالش سبب کنار رفتن حجابهای دنیوی شود و او را در مسیر کامل شدن قرار دهد . تنها انسانی قادر است در این مسیر قرار گیرد که از غل و زنجیرها رها شده باشد چرا که این بندها انسان را زمین گیر میکند . کسی که در ضد ارزش به سر می برد از جهل اوست و باز جهل او باعث عمل ضد ارزش میگردد و این چرخه معیوب ممکن است حتی یک عمر با او باشد و جاهل هم بمیرد . پس زدودن ضد ارزش از خویش از افضل کارهاست و سبب میگردد به مقام والای انسانی دست یابد .

پله دوّم :خودداری ،ممکن است در انجام بعضی امور که خوب و یا بد بودن آن برایمان ظاهر و روشن نیست خود داری از انجام آنها ضروری است . باید گوش و دیگر حواس و اعضایی که اطلاعات را به درون راه می دهند تحت کنترل خویش قرار داده و با شناسائی پیرامون خود ،مثلاً مکانی که مُردد هستید که در آن ضدارزشی مانند مصرف مواد مخدر صورت می گیرد باید از آن مکان اجتناب نمود . نتیجتاً پرهیز از هر موضوعی که در آن شک داریم بویژه در سفر اوّل ضرورت دارد

پله سوم :قناعت ،مایۀ راحتی زندگی است در حالیکه زیاده خواهی و تجمّل پرستی زندگی را تلخ و دشوار می کند و سبب می شود شخص تا آخرین رَمق خود و تمام فرصت عمر خویش در پی ثروت دنیا بدود و به طبع آن فراغتی برای تفکر ، رشد ، آگاهی و تعالی انسانی برایش باقی نماند . حرص و زیاده طلبی انسان را از بهشت آسایش و کمال بیرون می راند همانگونه که زیاده خواهی سبب اخراج حضرت آدم از بهشت شد.
هر اندازه ثروت و امکانات دنیوی بدست آید ،نمی تواند اشتهای بی حد و حصر نفس را سیر کند نفس بی نهایت طلب انسان تنها با رسیدن به تعالی و قرب الهی سیر می شود و بس. فرد جاهل چیزی جز آنچه خدا برایش مقدور ساخته است درخواست میکند و چون خداوند مصلحت او را میداند و خواسته اش را برآورده نمیکند به اندوه و غصّه مبتلا میگردد .

 بنابراین برای بدست آوردن زندگی شیرین و شاد بهتر است که زیاده خواهی و تنوع طلبی را رها کند و به آنچه خداوند مقرر میدارد قناعت نماید . البته باید دانست که تلاش و کوشش در بهتر شدن امورات دنیوی از طریق راه درست لازمۀ حیات انسانی است که مغایر با قناعت نیست .

پله چهارم: صبر ،یکی دیگر از پله های رسیدن به سازندگی و خود سازی خویش صبر است که با وجود احساس تلخی و کراهت از امری در درون خود و فهم نتایج شیرین و مثبت که در پی دارد از آن اظهار شکوه و شکایت و بی تابی نکردن است .
مقاومت و صبر در برابر باز داشتن خویش از آلوده شدن به ضدارزشها انسان را از خطر محرومیت از کمال و مبتلا شدن به انحطاط حفظ میکند . صبر در برابر ضدارزش نیز منشأ تربیت نفس و ما را در جدا شدن از بندها و رسیدن به رهائی رهنمون مینماید
ناگفته نماند صبر و تحمّل سختی ها و مصائب در مسیر زندگی و اجرای عمل که شایسته انسان باشد روح وی را بزرگ و پر ظرفیت می کند و وجود او را برای دریافت پاداشهای الهی آماده می سازد .

پله پنجم: وکیل ،انسان بر اساس ساختار وجودیش نیاز به دستگیری دارد به همین دلیل در مراحل مختلف سفر خود برای نیل به غرض و مقصود خویش خداوند را وکیل خود قرار داده و قائم مقام خود بداند ،نیروهای مافوق تنها نیرویی است که مصالح واقعی  ما را بهتر از خودمان آگاه است . اگر به او اعتماد کند و یقین بداند همه امور منتسب به اوست و نه خود و نه دیگران در اثر بخشی مستقل نیستند و او را به عنوان تنها کسی که شایستۀ وکیل قرار گرفتن است و برای تأمین خواسته هایش برگزیند هر آینه ما را در راه هایمان هدایت می فرماید .

پله ششم: رضا،به معنای خشنودی ،شادی و فرحناکی آدمی از نیروهای مافوق یا خداوند و آنچه را اراده و مقرر کرده است و هیچگونه اعتراضی حتی کدورت درونی به خاطر مقدّرات او ندارد .رضا نتیجه محبت به خداست ،به طور کلی محّب ،کاریهای محبوب خود را زیبا و پسندیده می بیند و تماماً آنرا به گوارایی و شادی استقبال میکند.
در جهان ما فاعلی جز خدا وجود ندارد پس هر اتّفاقی که برایمان رُخ می دهد و دستوراتی که قدرت مطلق مقرر می نماید راضی و شادمان است که نشان از نزدیک شدن به فرمان عقل است که توأم با تفکر و تعقل و عمل صورت می گیرد.
             
پله هفتم : تسلیم ،تسلیم در معنا یعنی فانی شدن اراده و خواست آدمی در اراده و خواست نیروی مافوق و پذیرش بدون هیچگونه مقاومتی در برابر مشیّت و خواست قدرت مطلق

منشأ تسلیم از محبت و عشق حقیقی سرچشمه می گیرد و دیگر اینکه یقین یافتن به اینکه من نه عالمم که مصلحتم را به درستی تشخیص دهم و نه مالکم که حق تصمیم گیری در مورد اینکه کارم را خود به عهده گیرم و یا به کسی واگزارم و نه توان کاری دارم که مصالح خویش را تأمین کنم . نتیجه اینکه انسان با چُنین تفکری وجودش از خودبینی و خود خواهی خالی شده و تسلیم قدرت لایزال مافوق قرار می گیرد

با این امید که هر آنچه در قالب آموزش و کسب علم فرا می گیریم بتوانیم با اجرائی نمودن آنها از جاذبۀ هر چه جز اوست وارسته و رها شویم و چنان حلاوتی در کام جان ما ایجاد کند که رونق بازار آن همه لذّت ها و اسارت مادّی که برخاسته از خواسته های نفس گرسنه است از میان برود و سبب آرامش روحی و قلبی که مطلوب نهایی فطرت انسان است و انسان تا به آن نرسد آرام و قرار ندارد و تنها و تنها با بازگشت به مبدأ خود می تواند آرام گیرد.

با احترام محمد فنائی

نویسنده:مسافر قلم فرسا





نوع مطلب :
برچسب ها : کنگره60، درمان اعتیاد، جهانبینی، وادی پنجم، محمد فنائی،
لینک های مرتبط :
یکشنبه 19 دی 1395 09:11 ق.ظ
ازلژیون اقای اسدی. تشکروخدا قوت
یکشنبه 19 دی 1395 09:11 ق.ظ
ازلژیون اقای اسدی. تشکروخدا قوت
یکشنبه 19 دی 1395 09:11 ق.ظ
ازلژیون اقای اسدی. تشکروخدا قوت
چهارشنبه 15 دی 1395 05:54 ق.ظ
سلام خداقوت خدمت آقا فنایی آقا نادر گل و آقا مهدی عزیز
بسیار آموزنده و مفید بود ممنون
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :